paris, je t'aime

Gjort matteprov och lämnat in min FFK-pärm idag. Nu är det bara sex stycken grejer kvar sen är det prao och 32 dagar tills man lämnar Paris. Tiden går så fort. Vet knappt hur man har hunnit med allting och plötsligt är det en månad tills man åker hem. Att lämna staden jag har bott i under fyra och en halv månad. Stadens som har blivit mitt hem och där man kan hitta överallt. Veta var man ska sitta en soligsommardag, vad man ska göra när det regnar och var man kan äta en god middag. Inte bara lärt sig att hitta utan också lärt sig historian om staden. Visste ingenting om Paris innan jag kom hit och nu kommer jag åka hem med mer kunskap än vad jag kunnat tänka mig. På köpet har jag lärt mig ett till språk som jag faktiskt kan använda, inte bara veta vad verben heter, utan faktiskt uttrycka mig. Men mest av allt har jag växt som person. Jag kommer inte åka hem som samma person som jag var innan jag kom hit. Jag har lärt känna mig själv mer. Vara vuxen. Jag har lärt mig att inte stötta mig på andra utan hur man står rakt upp själv. Sen har jag också fått nya vänner. Vänner som jag inte trodde jag skulle bli vänner med, men vi är idag tajtare än vad någon skulle kunnat tro. Hela min tid här har jag fått så mycket kunskap som ingen kommer kunna förstå förutom vi här i stadens Paris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0